Najlepsze narzędzia do Instagrama

Najlepsze narzędzia do Instagrama

Tworząc treści na Instagram chcemy, aby prezentowały się one jak najlepiej, przyciągały wzrok i uwagę odbiorców, angażowały ich i zwiększały nasze zasięgi. O tym, jakie treści dotrą do użytkowników, decyduje algorytm. Dla Instagrama liczy się czas, jaki spędzamy korzystając z aplikacji. Z tego powodu użytkownicy otrzymują treści, które algorytm odbiera jako angażujące i utrzymujące uwagę. Wysoka jakość publikacji i zaangażowana społeczność, która wchodzi w interakcje z Twoimi postami, zapewnią Ci sukces na Instagramie. Jak tworzyć atrakcyjne zdjęcia i treści wideo na Instagramie? Przedstawiamy najlepsze narzędzia do Instagrama, które pomogą Ci w edycji postów i tworzeniu ciekawego contentu.

Jakie posty dodawać na Instagram?

Tworząc treści na instagramowy profil mamy do wyboru format zdjęcie + tekst, wideo, Instastory i karuzelę. Wybór treści postów powinien być spójny z tematyką profilu, dostosowany do celu, w jakim został on stworzony i potrzeb odbiorców. Tworząc content na profilu prywatnym, możemy być spontaniczni i dodawać dowolne treści zgodne z regulaminem Instagrama. W przypadku prowadzenia profesjonalnego konta na Instagramie podstawą jest plan działania. Profil powinien być spójny z wizerunkiem marki i przemyślany.



W czym edytować zdjęcia do postów?

Zdjęcia możesz publikować zdjęcia w 3 formatach: kwadratowym, poziomym i pionowym. Na urządzeniu mobilnym najlepiej widoczne będą posty pionowe i kwadratowe. Przed opublikowaniem zdjęcia zadbaj o jego jakość, spójność kolorystyczną z treściami udostępnionymi na profilu i atrakcyjny wygląd. Upewnij się również, że publikowane zdjęcie ma odpowiednie wymiary. W tym celu możesz skorzystać z wielofunkcyjnych aplikacji do edycji zdjęć.

Lightroom (Google Play/App Store) sprawdzi się do tworzenia i obróbki zdjęć, podkreśli kolory, zadba o odpowiednie oświetlenie. W aplikacji możesz również nakładać filtry, kadrować i retuszować zdjęcia.

Snapseed (Google Play/App Store) to bezpłatne i proste w obsłudze narzędzie, oferujące takie opcje, jak kadrowanie, dodawanie ziarnistości, nakładanie filtrów, korekta perspektywy, naprawianie skaz, możliwość obracania zdjęć oraz pracy z balansem bieli.

StoryArt (Google Play/App Store) to narzędzie umożliwiające obróbkę grafik i zdjęć przed publikacją na instagramowym story. Gotowe szablony i kolekcje wystarczy uzupełnić własną grafiką, którą można dodatkowo edytować za pomocą dostępnych presetów. Aplikacja pozwala korzystać z wielu fontów, gotowych okładem instagramowch highlights’ów i animacji. Podobne możliwości oferuje aplikacja Unfold dedykowana do Insta Stories (Google Play/App Store).

Pixlr (Google Play/App Store) to aplikacja, która sprawdzi się do tworzenia grafik i kolaży oraz retuszu zdjęć. Pozwala dodawać filtry, ramki, napisy i efekty graficzne.

Canva (Google Play/App Store) to niezastąpione i bardzo intuicyjne narzędzie do tworzenia prostych grafik, plakatów, okładek, logo czy kolaży zdjęć. Umożliwia korzystanie z gotowych szablonów, kształtów, ramek i ikonek.

VSCO (Google Play/App Store) to popularna od wielu lat aplikacja z gotowymi presetami, które użytkownicy mogą dostosować do swoich potrzeb. To narzędzie zapewni spójność kolorystyczną zdjęć na Twoim profilu.

Grid Post (Google Play/App Store) to prosta w obsłudze aplikacja pozwalająca osiągnąć efekt gridu na instagramowym profilu. Grid to siatka zdjęć na feedzie, składająca się z 3,6 lub 9 obrazów tworzących całość.

Udostępniając post składający się ze zdjęcia przykuwającego uwagę, pamiętaj o dodaniu opisu, który tę uwagę utrzyma. Ciekawym formatem angażującym użytkowników jest karuzela, czyli przesuwane zdjęcia. Do jednego postu można dodać maksymalnie 10 elementów.

W czym edytować treści wideo na Instagram?

Krótkie filmiki na Instagramie zyskały ogromną popularność. Treści wideo można publikować w formie Instastory, udostępnić krótki filmik jako post lub rolkę, czyli Reels. (Dowiedz się, jak działają Instagram Reels i dlaczego warto z nich korzystać). Dłuższe materiały wideo, możesz udostępnić w IGTV, czyli aplikacji powiązanej z Instagramem, która świetnie sprawdzi się w przypadku udostępniania poradników, wywiadów, czy zapisanych live’ów. Przedstawiamy aplikacje przydatne do obróbki wideo.

InShot (Google Play/App Store) pozwala szybko i łatwo edytować wideo (i zdjęcia), przycinać, kadrować, dostosowywać prędkość odtwarzania, zsynchronizować obraz i dźwięk, dodawać do filmów efekty, muzykę, tekst, emotikony i zdjęcia.

VideoShow (Google Play/App Store) jest uniwersalnym narzędziem do obróbki wideo na smartfonie. Umożliwia modyfikację materiału wideo, dodanie dźwięku, korzystanie z gotowych szablonów montażowych, przycinanie i przekształcanie wybranych wycinków w GIF-y, dodawanie naklejek, efektów przejścia, kompresję, czy łączenie klipów.

Clips (App Store) to oficjalna aplikacja na iOS, która umożliwia edycję filmów z Instagrama. Pozwala na tworzenie niestandardowych, wyróżniających się klipów wideo oraz filmów z 360-stopniowym tłem. Clips umożliwia dodawanie tekstu, muzyki, naklejek i napisów do filmów.

Aplikacje do zarządzania kontem na Instagramie

Preview (Google Play/App Store) to aplikacja służąca do planowania postów na Instagramie. Dzięki możliwości przesuwania i dowolnego układania zdjęć pozwala zachować spójny wygląd i kolorystykę profilu. Inne aplikacje do układanie zdjęć na Instagramie to Planoly, UNUM i Facebook Creator Studio.

IQHashtags/Hashtag Manager (Google Play/App Store) to narzędzia pomagające wybrać właściwe znaczniki do publikowanych postów. Aplikacje umożliwiają szybkie znalezienie trafnych hashtagów o konkretnej wielkości. Pokazują, kiedy i w jakiej ilości zostały one użyte na Twoim profilu, które hashtagi zyskują aktualnie popularność oraz sprawdza, czy dany hashtag nie został zablokowany.

NapoleonCat (Google Play/App Store) to kompletne narzędzie do obsługi, automatyzacji, analizy i zarządzania aktywnością w social mediach. Dzięki niej z jednego miejsca można reagować na wiadomości, komentarze i opinie, utrzymując zaangażowanie odbiorców na wysokim poziomie. Aplikacja umożliwia planowanie i publikację postów na wielu platformach jednocześnie. Analizuje zaangażowanie odbiorców, zasięgi konta, przyrost followersów oraz pozwala śledzić dane na wielu portalach i stronach na różnych portalach społecznościowych. Inne aplikacje pozwalające poznać dane analityczne profilu na Instagramie to na przykład: IconoSquare, Brand24, SocialBlade, czy Sotrender.

Jeżeli chcesz dotrzeć do jak największej ilości odbiorców na Instagramie, Twoje posty powinny angażować użytkowników, zatrzymywać ich uwagę na dłużej i wywoływać reakcje. Algorytm uzna je wtedy za atrakcyjne i zwiększy ich zasięg, aby dotarły one do większej ilości osób. Atrakcyjny wygląd, spójna kolorystyka i tematyka treści zainteresują użytkowników i pozwolą Ci zdobyć nowych obserwujących!

Potrzebujesz pomocy w tworzeniu strategii Social Media? Skontaktuj się z nami! Pomożemy Ci zdobyć nowych fanów i klientów w mediach społecznościowych, stworzyć skuteczną strategię i profesjonalną reklamę!