Jak to jest z tymi zasięgami?

Czy zauważyliście ostatnio na swoim koncie słabą aktywność? I nie chodzi tutaj tylko o posty, ale także o Instastories. Macie wrażenie, że Wasze zdjęcia trafiają do mniejszej liczby odbiorców albo tylko do Waszych „stałych” bywalców, przez co nie macie jak się rozwijać? Zastanawialiście się, dlaczego tak się dzieje? Otóż jak można zauważyć, ostatnio z Instagrama zaczęło korzystać coraz więcej ludzi. Mam wrażenie, że jeśli chodzi o reklamę i rozwijanie się, kreowanie swojej osoby czy produktów, lepsza jest do tego platforma Instagrama niż Facebook, jak to było do tej pory. Według badania Gemius, od stycznia 2017 roku do czerwca 2018, aplikacja Instagram łącznie z internetowym serwisem instagram.com rozwinęła się z 6 mln użytkowników do 8 mln, i to tylko na terenie Polski.

Sam ten fakt mówi nam, że ludzie mają coraz większą świadomość tego, jakie korzyści mogą mieć zakładając konto na Instagramie. Oczywiście, nie każdy traktuje platformę jako konto promocyjne. Są też tacy, dla których wstawianie tam zdjęć to pewnego rodzaju pamiętnik, album ze zdjęciami, gdzie dodając zabawny hashtag możemy podzielić się swoimi wspomnieniami z innymi ludźmi.


Jednakże, czy to konto firmowe, czy konto prywatne, użytkowników przybywa. Jak sobie z tym poradzili założyciele Instagrama? Zaczęli ucinać zasięgi postów, pozostawiając na Waszej tablicy tylko te treści, które są przez Ciebie najczęściej wyświetlane lub tych użytkowników, których niedawno zaczęłaś obserwować. Do tej pory, było to chronologicznie. Posty pojawiały się z kolejnością dodane i wyświetlały się wszystkie treści, niezależnie czy była to przyjaciółką, którą odwiedzacie codziennie czy dawna znajoma, o której zapomnieliście, że wzajemnie się „obserwujecie”. Po prostu, scrollowało się „tablicę” i posty były pokazywane według czasu. Jak jest teraz? Można to zauważyć na prostym przykładzie. Kiedy wchodzisz na Instagrama, pierwsze zdjęcie, które masz najwyżej może być dodane 40 minut temu, a kolejne może być sprzed minuty. Wszystko zależy od tego, jak często zaglądasz na ten profil albo czy „serduszkowaliśmy” jej posty wcześniej. Jeśli tak, prawdopodobieństwo, że pojawi się do góry listy jest większe. Jeśli nie, możliwe że posty tej osoby przestaną nam się pojawiać na stronie głównej.


Oczywiście, wszystko działa w dwie strony. Niestety, ale z racji tego, że u nas są zmiany, u wszystkich działa to na tej samej zasadzie. Jeśli do tej pory Wasze zdjęcia pojawiały się na tablicy każdej osoby, która Was „obserwowała”, teraz pojawiają się tylko tym, którzy w większym stopniu „śledzili” Wasz profil.

Jak sobie z tym poradzić?

1) Powiadom swoich obserwujących o nowym poście. Dzięki Instastories możemy teraz publikować relacje, więc warto to wykorzystać, aby zareklamować nowy post. Wystarczy zrobić screena swojego profilu lub dodać to samo zdjęcie z galerii na relację. Dzięki różnym gifom, możemy dodać fajny efekt (najbardziej popularne: New post, New pic, Check it out). I tak jak pisaliśmy wcześniej, nieważne czy to profil prywatny, czy firmowy, warto powiadomić obserwujących o nowościach.

2) Poinformuj swoich obserwujących o możliwości informowania o nowych postach. Instagram wprowadził taką funkcję jak „Włącz powiadomienia o nowych postach” lub „Włącz powiadomienia o nowych relacjach”. Wystarczy, że wejdziemy na profil ulubionego konta i klikniemy w trzy kropki w prawym, górnym rogu. Tam na samym dole jest opcja, o której wspominamy. Dzięki temu, Instagram będzie nam wysyłał powiadomienia, że dana osoba wstawiła na swój profil post lub relację. Co za tym idzie, jej posty nie będą nam ginęły na stronie głównej, a dla nas to również korzystna osoba. Przez zmniejszenie zasięgów, nasze konto mogło stać się mniej popularne, a po włączeniu tej funkcji, konkretne osoby będą mogły „śledzić” nowości na Waszym profilu.

3) Interakcje ze swoimi „obserwującymi”. Należy o tym pamiętać pod każdym względem. Komentuj, odpowiadaj, „serduszkuj”, zadawaj pytania pod postem, tak aby Wasi obserwujący mogli na nie swobodnie odpowiadać. Warto tworzyć takie dyskusje, ponieważ dzięki temu możemy zyskać stałych odbiorców, co za tym idzie, więcej komentarzy i aktywności pod postem i większa możliwość, że takie osoby zostaną z nami na dłużej (włączą powiadomienie o postach bądź Instagram sam na podstawie wspólnej aktywności, zacznie pokazywać wspólne posty na Waszej tablicy). Już nie raz powtarzaliśmy, że jeśli chodzi o tej portal, aktywność między użytkownikami jest bardzo ważna. W tym wypadku również.

4) Hashtagi! To jedyna aplikacja, gdzie hashtagowanie jest tak ważne. Wszystko opiera się na tym, więc jeśli wiemy, że aktywność na naszym profilu diametralnie spadła, warto wyszukać popularne hashtagi, które pasują do naszego posta! Z czym to warto połączyć? Kiedy wejdziemy w dany hashtag, warto skomentować parę profili, zaprosić ich na swój profil, „otworzyć” się na ludzi z podobnymi zainteresowaniami. Dobra aktywność to podstawa. Podsumowując, nie warto od razu się załamywać, że Instagram uciął nam zasięgi i dzięki temu nie mamy tylu „serduszek” ile wcześniej. Watro o to mimo wszystko zawalczyć. Wyżej podaliśmy kilka przykładów na to, jak poradzić sobie z tymi małymi problemami. Dzięki nim, Wasz profil na pewno nie zniknie wśród innych, a kto wie, może uda Wam się zdobyć kilku nowych obserwujących, z którymi wejdziecie w większe interakcje.


Jeśli chcesz zwiększyć zasięgi swojego profilu na Instagramie, zdobyć nowych prawdziwych obserwujących i zostać gwiazdą Instagrama - sprawdź koniecznie naszą ofertę na promowanie profilu na Instagramie (oferta)


   Tagi: promowanie instagrama  promowanie na instagramie  zasięgi na instagramie  crazyfejm