Dlaczego warto promować profil firmowy na Instagramie?

Profil firmowy umożliwia udostępnienie numeru telefonu, adresu e-mail czy lokalizacji, aby Wasi klienci mogli się z Wami skontaktować lub do Was dotrzeć. Te dane są ukryte pod przyciskami w profilu. To, co jest najcenniejsze w tym koncie, to to, że mamy dostęp do rozbudowanych statystyk. Dzięki temu możemy monitorować skuteczność swoich działań i poznać grupę naszych odbiorców. Dostajemy także możliwość tworzenia postów sponsorowanych. Chętnie Ci pomożemy je ustawić.

Użyj social media trochę inaczej – tematy w mediach społecznościowych są grą, która ma się podobać i dobrze wyglądać. Być może użycie „haseł na zdjęciach” może być świetnym sposobem na pokazanie swojej działalności.

Biorąc pod uwagę ww. punkty, nie jest tajemnicą, że Twoja firma powinna być aktywna oraz promowana na Instagramie – ponad 600 milionów użytkowników, to sieć społeczna, która zapewni Twojej firmie doskonałą platformą marketingową o zasięgu globalnym!
Czy firma powinna być na Instagramie? Powinna. Nawet dlatego, że kilkoma kliknięciami można dodać post i na Insta, i na Facebooka, tym samym zwiększając swój zasięg.

Czy w mediach ucina się zasięgi profilom firmowym?

Tak – logicznie rzecz analizując, giganci z social mediów chcą nam powiedzieć: słuchaj, możemy Ci pomóc, zapłać nam 10 złotych za ten post, a zobaczy go aż 8000 ludzi, w przeciwnym razie, jeśli opublikujesz go sam, to dotrze on tylko do 700 osób. Czy uważam to za koniec świata? NIE! Uważam, że jest tyle różnych przestrzeni i błędów, zakazów i złych praktyk, które nam obcinają zasięgi, że jeśli jeden z nich złamiemy, to nic się nie stanie. Lepiej skupić się na tym, żeby publikować z głową i nie dostać bana za złe hashtagi.
Prawda jest taka, że dopóki publikujemy wartościowy, angażujący content to on się zawsze obroni. Skupmy się na budowaniu silnej marki, stwórzmy zaangażowaną grupę odbiorców, która będzie powracać i reagować na nasze treści, a żadne obcinanie zasięgów przez profil firmowy nas nie dotknie.
Statystyki:

Łatwiej osiągnąć na Instagramie zasięg organiczny (100%) w przeciwieństwie do Facebooka (3%). Szybciej można podnieść widoczność i rozpoznawalność marki, produktu, a także usług. Prowadzenie Instagrama daje więcej przyjemności. Treści graficzne, czyli obrazki, grafiki oraz zdjęcia (Visual content) – to coś, co wyraża więcej niż tysiąc słów, a jednocześnie angażuje kilkakrotnie bardziej niż teksty.
Jak zatem wypromować się na Instagramie?

Według badań, konsumenci mediów społecznościowych są 40% bardziej skłonni wchodzić z markami w interakcję, jeśli udostępniają one grafiki. Oto odpowiedź. Twoja firma staje się bardziej kreatywna i jest postrzegana jako nowoczesna. Warto wykorzystywać wszystkie możliwe kanały w celu pozyskania klienta. To medium społecznościowe liczy aktualnie 800 mln użytkowników (stan na styczeń 2018), a 80% z nich żyje poza USA.
Od czego zacząć?

• Założyć konto
• Nadać nazwę
• Stworzyć krótki opis
• Dodać logo
• Podpiąć link do strony www lub bloga.
10 kroków do tego, jak skutecznie promować profil

    • Połącz konto ze swoim profilem na Facebooku.
    • Znajdź swoją konkurencję i sprawdź, co robią – nie po to, aby kopiować, ale właśnie, abyś zobaczył, co robią dobrze lub źle i wyciągnął z tego wnioski. Pomoże to również w znalezieniu własnego sposobu na prowadzenie konta.
    • Stwórz listę kluczowych hashtagów + swoją własną unikalnych.
    • Przygotuj grafiki oraz treści, które chcesz dodać Pomyśl nad harmonogramem publikacji.
    • Poinformuj o swoim koncie na innych profilach w social media np. Facebook.
    • Dotrzyj do potencjalnych odbiorców. Bądź aktywny: komentuj, odpowiadaj, wspominaj w komentarzach o innych.
    • Pobierz potrzebne aplikacje ze Sklepu Google Play lub App Store – do monitorowania oraz obróbki zdjęć, filmów.
    • Zaproś innych do współpracy – pomoże to dotrzeć do większej ilości odbiorców dzięki społeczności Instagramowiczów (dla przykładu: jeden Instagramowicz może mieć na swoim koncie 10 000 followersów i jeżeli stworzy dla Ciebie zdjęcie, wspomni o Twojej firmie na własnym profilu, to do tylu odbiorców właśnie może trafić Twoja treść).
    • Stwórz konkurs, który zaangażuje obecnych followersów (osoby, które już śledzą Twój profil) oraz nowych.
    • Repostuj.

Zachęcamy do śledzenia bloga – niedługo pojawi się wiele nowych i ciekawych tematów. W międzyczasie zapraszamy na naszego Facebooka i Instagrama. Znajdziecie tam więcej porad, konkursy i rabaty na promowanie Instagrama. Zachęcamy również do komentowania, jesteśmy ciekawi Waszych sposobów!


   Tagi: promowanie na instagramie  dlaczego warto promować profil firmowy na instagramie  promowanie Instagrama