Zakupy na Instagramie, kolejna nowość!
Instagram w ostatnim czasie zaskoczył nas wieloma aspektami (pomijając te negatywne, czym są
ucinane zasięgi na naszych kontach). Pewnie wiele z Was zauważyło, że w niektórych sklepach
firmowych można teraz bezpośrednio kupować potrzebne dla nas produkty.
Do tej pory firmy z odzieżą, kosmetykami lub innymi ciekawymi dla nas rzeczami, udostępniały
zdjęcie produktu, po czym odsyłały nas na stronę internetową, gdzie trzeba było wszystko dodać do
koszyka, przejrzeć niekiedy stronę od samego początku, bo może, a nuż, nam się coś spodoba, a
dopiero potem klient płacił za produkt lub po długich operacjach, rozmyślał się.
Instagram idzie nam naprzeciw tracenia czasu w ten sposób. Dzięki opcji „Dokonaj zakupu”,
możemy kupić produkty łatwo, komfortowo i bezproblemowo. Nie musimy przechodzić do
przeglądarki, żeby kupić produkt, który nam się spodobał. Informacje dotyczące płatności oraz
nasze dane są trzymane w jednym miejscu, zatem możemy kupić produkty różnych marek bez
konieczności wielokrotnego logowania się i wprowadzania ponownie tych samych informacji.
Pierwsza firma, która wprowadziła taką metodę na swój Instagramowy rynek to firma Revolve ze
Stanów Zjednoczonych.
„Współpraca z Instagramem niezwykle nas cieszy. Wspaniale jest być pionierem, który może
udostępnić obserwującym opcję zakupów w aplikacji! W REVOLVE aspirujemy do utworzenia
wyjątkowego środowiska bezproblemowych zakupów. Interfejs Instagramu wzbogacony o opcję
Dokonaj zakupu pozwoli jeszcze skuteczniej dotrzeć do odbiorców z pokolenia millenialsów.
Młodzi klienci z pewnością docenią nową, szybką i prostą metodę zakupu na platformie, na której
oglądają nasze produkty, zawartość i aktywnie się udzielają”. Powiedział Ryan Pabelona, Dyrektor
ds. marketingu efektywnościowego.
Kolejne firmy, które skorzystały z najnowszego dodatku to: Nike, Adidas, Anastasia Beverly Hills,
Balmain, Burberry, ColourPop, Dior, Huda Beauty, H&M, KKW Beauty, Kylie Cosmetics, MAC
Cosmetics, Michael Kors, NARS, Nike, NYX Cosmetics, Oscar de la Renta, Outdoor Voices, Ouai
Hair, Prada, Revolve, Uniqlo, Warby Parker i Zara.
Prócz tego, można zauważyć również powodzenie w polskich firmach. I nie mówię tutaj tylko o
popularnych markach, ale również mniejsze konta, które sami prowadzimy, mogą mieć opcję
„Dokonaj zakupu”.
Jakie są zalety takich zakupów?
Po pierwsze, my jako klienci, oszczędzamy cenny dla nas czas. Nie musimy otwierać milion innych
okien, aby kupić np. buty czy jakiś inny gadżet.
Po drugie, ile razy mieliśmy tak, że kupujesz jedną rzecz, zaglądaliśmy w kolejną zakładkę i nagle
w naszym koszyku było piętnaście innych pozycji? Nagle nasz portfel się kurczył, a wyrzuty
sumienia wzrastały, bo kwota była trzy razy większa niż przypuszczaliśmy. Jest to więc dobre
rozwiązanie, ponieważ dbamy o naszą oszczędność. Podoba nam się jedna rzecz, zostajemy
przekierowani bezpośrednio do jego zakupu. Bez zbędnych rozkojarzeń!
Po trzecie, pewnie większość z Was zastanawia się czy to jest bezpieczne, skoro nasze dane zostają
zapisane w jednym miejscu. Owszem, ponieważ wszystkie dane są szyfrowane i tylko my mamy do
nich dostęp z naszej przeglądarki. Nie powinniśmy się za to martwić o wykorzystanie ich
przeciwko nam.
Jak zacząć z opcją „Dokonaj zakupu”?
Jeśli mamy sklep internetowy i chcemy założyć Instagrama, który pomoże nam w promowaniu
produktów, odsyłam do naszego wcześniejszego postu, gdzie opisujemy krok po kroku, od czego
najlepiej zacząć.
Następnie, po zrobieniu zdjęć i opublikwaniu ich na profil, wystarczy, że wejdziemy na tę stronę
https://www.facebook.com/business/instagram/shopping/checkout-interest-form i dzięki temu
będziemy moglić ułatwić naszym klientom zakupy.