Trendy w Social Media 2022
Trendy w Social Media - skuteczny marketing w 2022
W 2021 roku królem trendów był social commerce. Life shopping zyskał ogromną popularność, a dynamiczny rozwój platform social media zapewnił użytkownikom możliwość robienia szybkich i łatwych zakupów online. Instagram i TikTok cały czas doskonalą algorytm zakupów na żywo. Ogromną popularność zyskało przekazywanie informacji za pomocą krótkich filmików i treści audio. Ostatni rok pokazał, że marki nie powinny ignorować tematów ważnych społecznie. Dużą wagę przykładano do odpowiedzialności społecznej marek i współpracy z influencerami. Czego możemy spodziewać się w 2022 roku? Dowiedz się, jakie zmiany pojawią się w Social Mediach, które trendy będą się rozwijać oraz jakie platformy staną się najistotniejsze w komunikacji.
Ogromny potencjał Tik Toka
Polacy pokochali Tik Toka. Aktualnie korzysta z niego prawie 8 milionów użytkowników z naszego kraju. Główną grupę odbiorców stanowią osoby w wieku od 18 do 34 lat. TikTok skutecznie przyciąga uwagę użytkowników, a jego algorytm doskonale dociera do wybranego targetu, dzięki czemu posiada ogromny potencjał reklamowy. Wzrost popularności treści wideo sprawia, że coraz więcej marek decyduje się na prowadzenie kont na platformie, która zapewnia im możliwość dotarcia do nowych użytkowników dzięki wielomilionowym zasięgom. TikTok jest dziś wzorem do naśladowania dla marek walczących o uwagę młodszych użytkowników.
Reels jako nowa forma reklamy na Instagramie
Instagram Reels to nowy sposób tworzenia i odkrywania krótkich filmików na Instagramie. Podobnie jak Tik Tok, forma ta zyskała ogromną popularność. Reels na instagramie dają nowe możliwości biznesowe, pozwalają się wyróżnić, zdobyć rozgłos, a dodatkowo pomagają tworzyć pozytywny wizerunek i powiększyć grono obserwujących. Angażujące treści w nowej formie będą miały znaczący wpływ na tworzenie reklamy w 2022 roku.
CRS, czyli odpowiedzialność społeczna marek
Ostatni rok pokazał, że marki nie powinny ignorować tematów ważnych społecznie. W 2022 roku trend odpowiedzialności społecznej marek będzie jeszcze bardziej znaczący. CSR jest obecnie jedną z najistotniejszych koncepcji biznesowych na świecie. Na popularność tego trendu znacząco wpływa wzrost świadomości konsumentów, troska o środowisko naturalne, postępująca mediatyzacja oraz rosnące oczekiwania wobec firm. Obecnie klienci nie liczą wyłącznie na wartościowe produkty i usługi, ale także etyczne działania, społeczną odpowiedzialność i transparentność wybieranych przez siebie marek. W 2022 roku w marketingu zdecydowanie będzie kontynuowany trend związany z ekologią. Zarządzając marką warto komunikować o zarówno o jej zaangażowaniu w działania proekologiczne, jak i społeczne. Internauci poszukują również autentyczności w komunikacji, co przykładowo skutkuje coraz rzadszym wykorzystywaniem filtrów maskujących rzeczywistość. Aktualnie odchodzi się od kreowania nieprawdziwego, nierealnego wizerunku, na rzecz naturalności i przejrzystości. Social media powinny w 2022 roku postawić na szczerość i bezpośredniość, aby zostać docenione przez odbiorców.
Influencer marketing w 2022 roku
Z każdym rokiem rośnie rola i znaczenie influencerów w komunikacji marek. Istotnym trendem w social mediach w ubiegłym roku było dbanie o wiarygodność informacji. Zarówno platformy, jak i influencerzy muszą uważać na swoje publikacje w związku z restrykcjami dotyczącymi udostępniania niedozwolonych treści. UOKiK zwraca większą uwagę na aktywność influencerów w mediach społecznościowych. Wprowadzono Kodeks Dobrych Praktych Dla Influencerów, który określa odpowiedzialność twórców za przekaz reklamowy.
Promocja przez treści audio
W ostatnim czasie ogromnym zainteresowaniem cieszą się podcasty i audiobooki. Angażujące treści zatrzymują uwagę użytkowników na dłużej, dzięki czemu ciekawy content może być skutecznym narzędziem reklamowym. W 2022 roku warto rozważyć współpracę z influencerami nagrywającymi treści audio. Popularność zyskują jednak nie tylko podcasty prowadzone przez influencerów, ale i te, stworzone bezpośrednio przez marki. Ciekawe treści audio, niosące wartość i wiedzę dopasowaną do odbiorcy, mogą jednocześnie służyć skutecznej promocji marek.
W 2022 roku oprócz podążania za trendami niezbędne będą kompetencje, pozwalające nadążyć za dynamiką zmian w marketingu. Regularna edukacja, rozwój, poszukiwanie inspiracji i dywersyfikacja kanałów komunikacji, pozwoli nam poszerzyć horyzonty i odnaleźć się w nowych kontekstach. W kolejnych latach kluczową rolę odegra komunikacja oparta na dialogu z odbiorcą, zdobywanie cennych insightów konsumenckich, marketing odpowiadający na potrzeby klientów oraz obserwowanie zachodzących zmian społecznych. Aby skutecznie prowadzić social media marketing, musimy poznać nie tylko odbiorcę, ale także specyfikę każdej platformy, na której działamy. Tworzone przez nas treści powinny się wyróżniać, być angażujące i przyciągające wzrok, ale przede wszystkim wartościowe dla odbiorcy.
Potrzebujesz pomocy w tworzeniu strategii Social Media? Skontaktuj się z nami! Pomożemy Ci zdobyć nowych fanów i klientów w mediach społecznościowych, stworzyć skuteczną strategię i profesjonalną reklamę!
Photo by Jeremy Bezanger on Unsplash.