Jak stworzyć sklep na Instagramie i zwiększyć sprzedaż?

Jeżeli sprzedajesz swoje produkty w internecie i prowadzisz profil firmowy w mediach społecznościowych, warto w pełni wykorzystać potencjał jaki daje nam Instagram.

Sklep na Instagramie to świetne miejsce na promowanie produktów Twojej firmy, a najnowsza aktualizacja Instagrama wprowadziła funkcję, dzięki którym zakupy będą jeszcze bardziej intuicyjne i dostępne dla potencjalnych klientów. W tym artykule wyjaśnimy kroki jakie należy przejść, aby Twój sklep na Instagramie działał poprawnie i cieszył się popularnością.

Jak założyć sklep na Instagramie?

Do utworzenia sklepu na Instagramie potrzebujesz konta firmowego (profesjonalnego), jeżeli działasz na profilu osobistym przejdź do ustawień konta i przekształć je na konto firmowe. Aby korzystać z funkcji sklepu, musisz również połączyć swoje konto na Instagramie z firmową stroną na Facebooku. Następnym krokiem jest zintegrowanie konta Instagramowego z katalogiem produktów ze sklepu na Facebooku.

Sklep na Instagramie to darmowa przestrzeń do sprzedawania produktów, ale tylko fizycznych - zatem jeżeli oferujesz usługi, a nie produkty niestety nie możesz promować ich w ten sposób. Ograniczenia obowiązują również produktów, które zostały ujęte w regulaminie, który warto przeczytać przed przystąpieniem do uruchamiania sklepu. Jednym z takich produktów jest np. alkohol.

Jakie są korzyści ze sklepu na Instagramie?

Połączenie swojego konta ze sklepem niesie ze sobą wiele pozytywnych skutków. Jednym z nich jest możliwość oznaczenia produktów bezpośrednio na zdjęciach, które publikujesz na swoim profilu oraz odnośnika “swipe up” w Insta-relacji, który przekieruje klienta do produktu w sklepie na profilu, a następnie do szybkiej finalizacji zakupu na stronie internetowej.

Twoi obserwatorzy i potencjalni klienci będą mieli dostęp do sklepu bez konieczności opuszczania aplikacji, a to wszystko na Twoim profilu firmowym. Sklep na Instagramie jest bardzo dobrym miejscem do chwalenia się swoimi produktami i realizacji szybkich transakcji. Im krótszą drogę i łatwiejszy dostęp do produktów oferujesz, tym skuteczniejsza będzie Twoja sprzedaż.

Najnowsza aktualizacja Instagrama wprowadziła kilka zmian, które pozytywnie wpływają na sprzedaż poprzez tę platformę. Zmieniony został układ powiadomień oraz sklepu. Na miejsce powiadomień profilu (druga zakładka od prawej) pojawiła się zakładka “sklep”, która zniknęła ze swojego starego i mało widocznego miejsca w zakładce “odkrywaj”, a cały jej układ i styl został zmieniony na bardziej przejrzysty i przystępny konsumentom.

Jak wypromować swój sklep na Instagramie?

Aby Twój sklep cieszył się popularnością pamiętaj, aby dbać o niego regularnie tak samo jak o profil. Dodawaj nowe produkty i aktualizuj ceny na bieżąco, aby klienci zawsze wiedzieli np. o obecnie trwającej promocji. Staraj się, aby zdjęcia produktów były czytelne i jak najatrakcyjniejsze. Kolejnym bardzo istotnym krokiem w dążeniu do sukcesu Twojego sklepu jest wykorzystywanie potencjału Instagrama w stu procentach: korzystaj z możliwości oznaczania produktów na zdjęciach na swoim profilu oraz nie zapominaj o dodawaniu odnośnika do sklepu czy do produktu podczas publikowania Instastories.

Regularne i staranne prowadzenie profilu na Instagramie wraz ze sklepem korzystnie wpłynie na sprzedaż Twoich produktów i zainteresowanie profilem, więc jeżeli jeszcze nie korzystasz z darmowej funkcji, którą opisaliśmy w tym artykule - zrób to już teraz.