Jak dobrze prowadzić Instagrama?

Przedstawiamy Wam, kilka niezbędnych porad w prowadzeniu profilu na Instagramie. Udostępniaj głównie zdjęcia – użytkownicy znacznie chętniej reagują na fotografie niż materiały wideo, a najpopularniejsze kanały opierają swoją działalność właśnie na fotografiach. Nie oznacza to jednak, by całkowicie zrezygnować z filmów i animacji. Jeśli zdecydujesz się od czasu do czasu publikować materiały wideo, pamiętaj, by były one dość krótkie – najlepiej kilku- lub kilkunasto sekundowe (np. instrukcje jak krok po kroku coś jest tworzone lub zabawne filmiki związane z Twoją działalnością).
Wchodź w interakcje z osobami, które skomentowały Ci zdjęcie. W ten sposób zwiększasz liczbę komentarzy dwukrotnie, gdy odpowiesz na każdy. Dodatkowo dzięki temu Twój post staje się popularniejszy. Stosuj filtry – jeśli nie posiadasz profesjonalnego aparatu i nie jesteś zawodowym fotografem – nic nie szkodzi. Wystarczy, że zaczniesz stosować filtry, które poprawiają kolory lub dodają rozmaite efekty. Instagram oferuje bardzo duży ich wybór, a jednym z najchętniej wybieranych przez użytkowników jest filtr Mayfair. Jego stosowanie przekłada się na znacznie większe zainteresowanie zdjęciem przez użytkowników niż pozostałe filtry. Nadaje on ciepłe i subtelne odcienie różu na środku fotografii, a na obrzeżach przyciemnioną ramkę. Stosowanie tego filtra może sprawić, że zwykły obrazek zmieni się w bijącą rekordy popularności fotografię.
Publikuj zdjęcia również w niedzielę – post dodany w niedzielę daje średnio znacznie większą szansę na interakcję użytkowników niż publikacje w pozostałe dni tygodnia. Większość użytkowników ma wolne niedziele, dlatego chętnie spędzają więcej czasu w mediach społecznościowych. Ograniczenie się z aktywnością tylko do dni tygodnia znacznie zmniejszy grono naszych odbiorców i liczbę podejmowanych przez nich aktywności. Zadbaj o dobre oświetlenie, gdy robisz zdjęcie. Wcale nie musisz kupować profesjonalnej i drogiej lampy. Wystarczy, że zwykłą lampką lub latarką choć trochę naświetlisz się przy robieniu zdjęć. W opisie zadawaj na końcu pytania, żeby Twoi obserwujący mogli się do czegoś odnieść, odpowiedzieć itd. Pozwoli Ci to na włączenie się w interakcje.

Regularne publikowanie wpisów - Instagram to jedna z tych platform społecznościowych, która wymagają sporej aktywności, żebyś mógł zweryfikować które posty trafiają najlepiej do Twoich obserwujących. Używaj hashtagów – im więcej hashtagów użyjesz do oznaczenia swojego zdjęcia, tym większa szansa na to, że dotrzesz do szerszej grupy odbiorców. Powinniśmy mądrze dobierać najpopularniejsze hashtagi i nimi oznaczać swoje posty. Ułatwi nam to Webstagram lub aplikacje, które możemy znaleźć w mobilnym sklepie app/play, za pomocą których możemy znaleźć top 100 najpopularniejszych hashtagów i najnowsze trendy. Warto również wymyślić własny, oryginalny hashtag i oznaczać nim swoje posty. Pomoże on użytkownikom w znalezieniu Twoich wpisów, a jeśli będzie on kreatywny i kojarzący się z Twoją działalnością, może stać się wyróżniającym znakiem Twojego konta.
Udzielanie się na innych profilach o podobnej tematyce: Jednym z łatwiejszych sposobów na poinformowanie użytkowników, że istniejemy na Instagramie jest komentowanie i dawanie polubień materiałów wrzucanych przez innych użytkowników. Jak podaje Digital Buzz Blog w każdej sekundzie użytkownicy Instagramu dodają 575 polubień i 81 komentarzy do każdego zdjęcia. Gdy aktywnie komentujesz materiały publikowane przez innych użytkowników, są oni o 451% bardziej skłonni do zostania Twoimi followersami. - komentuj aktualne zdjęcia, - komentuj zdjęcia oznaczone istotnymi i popularnych hashtagami, - komentuj fotografie, które mają mało komentarzy, aby zyskać większą efektywność (mniej komentarzy oznacza większą szansę, że użytkownicy zapoznają się z Twoim zdaniem.

Oznaczaj innych użytkowników Oznaczanie innych użytkowników przekłada się na o 62 % większe zaangażowanie odwiedzających. Publikując zdjęcia, oznaczaj i wspominaj o istotnych użytkownikach, powiązanych z daną fotografią. Pomoże Ci to przede wszystkim w zdobyciu nowych followersów.
Używaj geo-tagów dla Twoich zdjęć Instagram umożliwia dodawanie do zdjęć geo-tagów, czyli oznaczania lokalizacji, w jakich fotografia została wykonana. Korzystaj z tej opcji tak często, jak to możliwe. Użytkownicy często wyszukują materiałów wykonanych w danej lokalizacji, więc korzystając z geo-tagowania, masz szansę na dotarcie do większej liczby osób. Dodawanie lokalizacji do zdjęć przekłada się na o 83% większe zaangażowanie użytkowników. By skorzystać z możliwości określania lokalizacji zdjęć warto połączyć konto z Foursquare. Jeśli będziesz starał się przestrzegać tych rad, pozwoli Ci to na zdobycie pierwszych followersów na Instagramie. Nie da się tego osiągnąć niskim nakładem pracy, ale czas poświęcony na zgromadzenie dużej grupy obserwujących i zaangażowanych użytkowników pomoże w promocji usług czy produktów, które oferujemy. Warto zatem zadbać o każdy opisany powyżej aspekt, a przede wszystkim o te najważniejsze etapy: W pełni uzupełnij swój profil i zadbaj o jego atrakcyjny wygląd oraz wysoką jakość publikowanych materiałów, - połącz konto na Instagramie z profilem na Facebooku, dodaj link do niego na profilach w innych mediach społecznościowych, stopce maila itp. (link jak to zrobić - - polub zdjęcia innym użytkownikom o podobnym kontencie. - zaplanuj strategię publikowania materiałów.
Zachęcamy do śledzenia bloga – niedługo pojawi się wiele nowych i ciekawych tematów. W międzyczasie zapraszamy na naszego Facebooka i Instagrama. Znajdziecie tam więcej porad, konkursy i rabaty na promowanie Instagrama. Zachęcamy również do komentowania, jesteśmy ciekawi waszych sposobów!!


Promowanie profilu na instagramie. Nie zastanawiaj się, jak wypromować się na instagramie - powierz nam promowanie instagrama