Instagram Reels - jak działają rolki na Instagramie?

Instagram Reels to nowy sposób tworzenia i odkrywania krótkich filmików na Instagramie. Użytkownicy Instagrama w wielu regionach świata cieszą się nową funkcją od dłuższego czasu. W Polsce długo wyczekiwana premiera nastąpiła 27. października. Rolki cieszą się ogromną popularnością, głównie ze względu na ponadprzeciętne zasięgi. Dowiedz się, czym są Instagram Reels, jak działają rolki na Instagramie i jak możesz je wykorzystać do promocji swojej marki.



Czym są rolki na Instagramie?

Rolki czyli ang. Reels to krótkie, trwające od 3 do 60 sekund filmiki z podkładem muzycznym, które można tworzyć bezpośrednio w aplikacji. Instagram Reels to nowy format treści i odrębny kanał ich publikacji. Rolki dostępne są w osobnej kategorii Instagram Reels, w aktualnościach oraz w zakładce Eksploruj. Jeśli Twoje konto jest publiczne, Reels udostępnione w aktualnościach wyświetlą się nie tylko Twoim obserwatorom, ale też osobom, które jeszcze nie znają Twojego profilu. Umożliwi to zwiększenie zasięgu i zdobycie nowych obserwujących. (Więcej o tym, jak zdobyć obserwujących na Instagramie, przeczytasz TUTAJ).



Jak działają Instagram Reels?

Klipy wideo można tworzyć w aplikacji lub wykorzystać wcześniej nagrany film. Instagram umożliwia przycinanie i łączenie filmików, dodawanie efektów, filtrów, muzyki oraz własnych dźwięków. Idealnym wymiarem rolek jest szerokość 1080px i wysokość 1920px, czyli zachowanie proporcji 9:16. Reels mogą być publikowane na InstaStory i w aktualnościach na głównym feedzie profilu. W menu Twojego profilu pojawi się również osobna kategoria treści - zakładka Instagram Reels. Udostępniając film w aktualnościach, możesz zyskać nowych obserwujących, ponieważ wideo pojawi się również na karcie Eksploruj. Do tworzenia Reels można wykorzystać muzykę dostępną na Instagramie lub własny utwór audio. Instagram umożliwia filtrowanie Reels przez wykorzystaną w nich muzykę, dlatego warto wybierać popularne utwory, dzięki którym filmiki zyskają większy zasięg.



Dlaczego warto tworzyć Reels na swoim Instagramie?

Krótkie filmiki zyskały w ostatnim czasie ogromną popularność. Ludzie spędzają mnóstwo czasu na oglądaniu kilkusekundowych, wciągających klipów, a drugie tyle na ich tworzeniu. Instagram Reels mają ogromny potencjał i mogą skutecznie wypromować Twój profil. Instagram aktualnie poświęca dużą uwagę promocji Reels, które docierają do znacznie większej ilości osób, niż statyczny obraz. Reels na instagramie dają nowe możliwości biznesowe, pozwalają się wyróżnić, zdobyć rozgłos, a dodatkowo pomagają tworzyć pozytywny wizerunek i powiększyć grono obserwujących. Rolki na Instagramie nie tylko są chętnie oglądane, ale też pozwalają dotrzeć do wielu nowych odbiorców. Wideo opublikowane w Reels może pojawić się w zakładce eksploruj, dzięki czemu obejrzą je osoby, które jeszcze Cię nie obserwują.

W Explore Page znajdują się treści, które mogą potencjalnie zainteresować danego użytkownika. Dobór treści odbywa się za sprawą algorytmu, którego Instagram mistrzowsko opanował. Analizuje on treści wyszukiwane przez użytkowników, ocenia ich zaangażowanie, obserwuje, z kim wchodzą w interakcję i stale się uczy, aby dobierać jak najbardziej interesujące i angażujące wyniki. Algorytm Instagrama wybiera proponowane użytkownikom treści głównie w oparciu o interakcje i obserwowane przez nich profile. Odróżnia to Reels od TikTok’a, który przy wyborze treści do zakładki Dla Ciebie kieruje się przede wszystkim zaangażowaniem i reakcją użytkowników na dany filmik.



O czym nagrywać Instagram Reels?

Rolki na Instagramie to narzędzie mające wiele kreatywnych zastosowań. To, jakie treści nagrasz za pomocą Instagram Reels zależy wyłącznie od tematyki Twojego profilu i Twoich upodobań. Możesz w ciekawy i angażujący sposób przekazywać informacje dotyczące Twojej marki i przybliżać szerszemu gronu odbiorców ważne dla Ciebie wartości, dzięki czemu zwiększysz zasięg i wzmocnisz tożsamość swojej marki. Reels oferuje nieskończone możliwości tworzenia kreatywnych treści, które będą interesujące dla Twoich odbiorców. Mogą to być tutoriale, pomysły, inspiracje, które pomogą stworzyć Ci więź z odbiorcami. Inspirowanie i motywowanie odbiorców do działania pozwala zmniejszyć dystans między nimi, a marką oraz zdobyć ich zaufanie.



Jak stworzyć swoją Rolkę w Instagram Reels?

Rolki znajdziesz w tym samym miejscu, gdzie zazwyczaj nagrywasz InstaStory.

  1. Stuknij swoje zdjęcie profilowe w lewym górnym rogu okna aplikacji.
  2. Wybierz ikonę aparatu i przesuń palcem w lewo po ekranie, aby wyszukać Rolki.
  3. Instagram Reels możesz nagrać w aplikacji, przytrzymując palcem ikonkę Rolki na środku ekranu lub dodać nagranie z galerii zdjęć.
  4. Jeżeli chcesz wybrać wideo z galerii zdjęć, stuknij ikonkę w lewym dolnym rogu.

  5. Edycja wideo: Po lewej stronie ekranu znajdują się narzędzia do edycji filmików


- Muzyka: Możesz dodać dowolny utwór dostępny w bibliotece muzycznej na Instagramie lub wykorzystać własne audio. Jeżeli udostępnisz wideo z oryginalnym dźwiękiem, zostanie on przypisany Tobie. Jeżeli Twoje konto jest publiczne, inne osoby będą mogły wykorzystać Twój dźwięk do tworzenia własnych Reels, wybierając „Użyj dźwięku” z rolki.
- Efekty: Wykorzystaj dowolny filtr dostępny w galerii efektów.
- Timer i odliczanie: Funkcja timera pomoże Ci nagrać wideo bez użycia rąk. Przed rozpoczęciem nagrywania pojawi się odliczanie.
- Wyrównaj: Kiedy wideo składa się z kilku filmików, funkcja wyrównaj pomaga tworzyć płynne przejścia.
- Szybkość: Pozwala przyspieszyć lub spowolnić część filmiku lub muzyki.


  1. Udostępnianie Instagram Reels:


Gdy Twoja Rolka będzie gotowa, przejdź do ekranu udostępniania, klikając podgląd w prawym górnym rogu.
- Dodaj swój opis, odpowiednie hashtagi i wybierz zdjęcie na okładkę. Dodawanie hashtagów do Instagram Reels jest bardzo ważne, ponieważ użytkownicy mogą dzięki nim wyszukiwać interesujące ich treści. Dodając trafne hashtagi zwiększysz widoczność swojego profilu. (Kliknij TUTAJ, aby dowiedzieć się dlaczego dodawanie postów bez opisów i hashtagów to ogromny błąd).
- Wszystko gotowe? Kliknij udostępnij, a Rolka pojawi się w osobnej zakładce Reels na Twoim profilu. Jeżeli udostępnisz rolkę również na swoim profilu, pojawi się ona w aktualnościach w głównej siatce profilu.
- Udostępnione Reels możesz wysłać swoim znajomym w wiadomości prywatnej oraz dodać do InstaStory.



Potrzebujesz pomocy w tworzeniu strategii social media? Skontaktuj się z nami! Pomożemy Ci zdobyć nowych fanów i klientów w mediach społecznościowych, stworzyć skuteczną strategię i profesjonalną reklamę!

Formularz kontaktowy