Dlaczego warto promować profil firmowy na Instagramie?

Dlaczego warto promować profil firmowy na Instagramie?

Dlaczego warto promować profil firmowy na Instagramie?

  1. Profil firmowy umożliwia udostępnienie numeru telefonu, adresu e-mail czy lokalizacji aby Wasi klienci mogli się z Wami skontaktować lub do Was dotrzeć. Te dane są ukryte pod przyciskami w profilu. To co jest najcenniejsze w tym koncie, to to, że mamy dostęp do rozbudowanych statystyk. Dzięki temu możemy monitorować skuteczność swoich działań i poznać grupę naszych odbiorców. Dostajemy także możliwość tworzenia postów sponsorowanych. Chętnie Ci pomożemy je ustawić.

  2. Użyj social media trochę inaczej – Tematy w mediach społecznościowych to gra, która ma się podobać i dobrze wyglądać. Być może użycie “haseł na zdjęciach” może być świetnym sposobem na pokazanie swojej działalności.

  3. Biorąc pod uwagę w/w punkty nie jest tajemnicą, że Twoja firma powinna być aktywna na Instagramie – ponad 600 milionów użytkowników, to sieć społeczna, która zapewni Twojej firmie doskonałą platformą marketingową o zasięgu globalnym!

  4. Czy Firma powinna być na Instagramie? Powinna. Nawet dlatego, że kilkoma kliknięciami można dodać post i na Insta i na Fanpage, tym samym zwiększając swój zasięg.

Czy instagram ucina zasięgi profilom firmowym?

Tak – logicznie rzecz analizując, Instagram chce nam powiedzieć: Słuchaj, mogę Ci pomóc, zapłać mi 10 PLN za ten post, a zobaczy go aż 8000 ludzi, bo sam jak opublikujesz to tylko 700. Czy uważam to za koniec świata? NIE! Uważam, że jest tyle różnych przestrzeni i błędów, zakazów i złych praktyk, które nam obcinają zasięgi, że jeśli jeden z nich złamiemy to nic się nie stanie. Lepiej skupić się na tym, żeby publikować z głową i nie dostać bana, za złe hashtagi.

Prawda jest taka, że dopóki publikujemy wartościowy, angażujący content to on się zawsze obroni. Skupmy się na budowaniu silnej marki, stwórzmy zaangażowaną grupę odbiorców, która będzie powracać i reagować na nasze treści, a żadne obcinanie zasięgów przez profil firmowy nas nie dotknie.

Statystyki na instagramie:

Łatwiej osiągnąć na Instagramie zasięg organiczny (100%) w przeciwieństwie do Facebooka (3%). Szybciej można podnieść widoczność i rozpoznawalność marki, produktu, a także usług. Prowadzenie Instagrama daje więcej przyjemności. Treści graficzne, czyli obrazki, grafiki oraz zdjęcia (Visual content) – to coś, co wyraża więcej niż tysiąc słów, a jednocześnie angażuje kilkakrotnie bardziej niż teksty. Według badań Konsumenci mediów społecznościowych są 40% bardziej skłonni wchodzić z markami w interakcję, jeśli udostępniają one grafiki.

Twoja firma staje się bardziej kreatywna i jest postrzegana jako nowoczesna. Warto wykorzystywać wszystkie możliwe kanały w celu pozyskania klienta. Instagram liczy aktualnie 600 mln użytkowników (Stan na marzec 2017), a 80% z nich żyje poza USA.

Zacznij od…

Po pierwsze trzeba założyć konto; nadać mu nazwę, stworzyć krótki opis, dodać logo i podpiąć link do strony www lub bloga.

  • Połącz konto ze swoim profilem na Facebooku Znajdź swoją konkurencję i sprawdź co robią – nie po to aby kopiować, ale właśnie abyś zobaczył co robią dobrze lub źle i wyciągnął z tego wnioski. Pomoże to również w znalezieniu własnego sposobu na prowadzenie konta

  • Stwórz listę kluczowych hasztagów + swoją własną unikalnych #

  • Przygotuj grafiki oraz treści, które chcesz dodać Pomyśl nad harmonogramem publikacji.

  • Poinformuj o swoim koncie na innych profilach w social media np Facebook
  • Dotrzyj do potencjalnych odbiorców Bądź aktywny; komentuj, odpowiadaj, wspominaj w komentarzach o innych…
  • Pobierz potrzebne aplikacje np ze Sklepu Google Play lub App Store – do monitorowania oraz obróbki zdjęć, filmów…
  • Zaproś innych do współpracy – Pomoże to dotrzeć do większej ilości odbiorców dzięki społeczności Instagramowiczów (dla przykładu: jeden Instagramowicz może mieć na swoim koncie 10 000 followersów i jeżeli stworzy dla Ciebie zdjęcie, wspomni o Twojej firmie na własnym profilu, to do tylu odbiorców właśnie może trafić Twoja treść)
  • Stwórz konkurs, który zaangażuje obecnych followersów (osoby które już śledzą Twój profil) oraz nowych.
  • Repostuj

Zachęcamy do śledzenia bloga – niedługo pojawi się wiele nowych i ciekawych tematów. W międzyczasie zapraszamy na naszego Facebooka i Instagrama. Znajdziecie tam więcej porad, konkursy i rabaty na promowanie Instagrama. Zachęcamy również do komentowania, jesteśmy ciekawi waszych sposobów!!


Promowanie profilu na instagramie. Nie zastanawiaj się, jak wypromować się na instagramie - powierz nam promowanie instagrama


Tagi: Uncategorized