Dlaczego warto inwestować w Instagrama, jeśli mamy własną firmę?

Zakładając własną firmę, często zastanawiamy się nie tylko nad tymi czynnikami, jak zacząć, ale również, jak ją wypromować, aby dowiedziało się o tym więcej osób. W dzisiejszej dobie internetu i konkurencji, marketing pod tym względem jest bardzo ważny, jeśli chcemy aby nasze osiągnięcia trafiały do większej ilości osób. Jak to było kiedyś? Reklamy w gazetach, bilbordy albo wielkie szyldy przed placówką firmy z hasłami reklamowi, które zachęcały nas do skorzystania z oferty. Dziś jest nieco łatwiej ze względu na środki, z których możemy skorzystać. Mowa tutaj oczywiście o Facebook’u oraz Instagram’ie.

Pierwszy z nich oczywiście jest bardziej popularny. Zakładamy stronę, którą możemy połączyć z naszym kontem prywatnym i wstawiamy tam treści o firmie. Przykładowo, mając butik z odzieżą, robimy zdjęcia stylizacji oraz wrzucamy je razem z hasłem reklamowym. Dzięki temu, klient przed przyjściem do sklepu może się zorientować, co mamy im do zaprezentowania. Podobnie jest, jeśli chodzi o inne usługi np. turystyczne, artystyczne, meblarskie itp.

Dlaczego zatem nie pozostać na Facebook’u, ale warto też zainwestować w promowanie na Instagramie? Przecież to wydaje się takie łatwe i mało pracochłonne, po co dodawać sobie więcej obowiązków, czym jest powiązanie konta z Instagramem i publikowanie podobnych treści?


Zacznijmy od prostych statystyk, które podaje sam Instagram na swojej stronie:

Więcej niż 25 mln profili firmowych na całym świecie, Strona 1 Ponad 2 mln reklamodawców na całym świecie korzysta z Instagram, aby relacjonować swoją aktywność i poprawiać wyniki biznesowe, 60% badanych odpowiedziało, że o nowych produktach dowiaduje się właśnie z Instagrama, Ponad 200 mln użytkowników dziennie odwiedza przynajmniej jeden profil firmowy dziennie, 1/3 oglądanych relacji na Instagramie pochodzi właśnie z kont firmowych Co z tego wynika? Po pierwsze, jest to obalenie tezy, że konta na Instagramie mają tylko osoby młode, które wrzucają tam zdjęcia z wakacji czy imprez (Przyznajcie, że nie raz spotkaliście się z taką opinią od swoich znajomych lub kogoś z otoczenia). Po drugie, jak wspomniałam w poprzednich postach, popularność Instagrama wzrasta z dnia na dzień, co przywoływałam statystykami. Oprócz osób dorosłych, są to różnego rodzaje konta firmowe, na których możemy zobaczyć reklamy różnych produktów. Po trzecie, Instagram daje nam możliwość tagowania. Co za tym idzie, szybciej jest nam znaleźć dany produkt, kiedy wpiszemy w wyszukiwarkę tag, który nas interesuje. Wyświetlą nam się wtedy zdjęcia produktów, które bezpośrednio nas interesowały, a dzięki dodatkowej funkcji lokalizacji, od razu możemy zauważyć czy dana firma znajduje się blisko nas. Od czego w takim razie najlepiej zacząć?

1) Założenie Instagrama jest prostsze niż myślisz. Potrzebujesz do tego zaledwie… elektronicznej poczty. Pobranie aplikacji Instagram na nasz telefon zajmie niecałą minutę, po tym wystarczy, że podamy nasz adres e-mail, na który przyjdzie potwierdzenie założenia konta, wybierzemy chwytliwą nazwę i voilà!

2) Jak najlepiej dobrać nazwę? Jak to mówią, ma być krótko i na temat! Nie musimy używać naszej pełnej nazwy, wystarczy dobrać skróty tak, aby wszystko było zgodne z tematem, ale żeby było chwytliwe! Jeśli mamy długą nazwę firmy, wymyślmy coś krótkiego i chwytliwego. Nie masz pomysłu? Napisz do nas, a pomożemy Ci z dobraniem odpowiedniej nazwy do profilu lub popytaj znajomych, co dwie głowy to nie jedna!

3) Dobór zdjęć. To chyba najtrudniejszy podpunkt w całym naszym „przedsięwzięciu”. Dlaczego? Gdy podejmujemy się założenia konta na Instagramie i chcemy reklamować na nim produkty, najlepiej jeśli zadbamy również o estetykę profilu. Nie ukrywajmy, większość z nas to wzrokowcy i jeśli szukamy produktów, ważne jest dla nas to, jaka to firma, czym się charakteryzują i co reprezentują, a jak to zrobić przez internet, kiedy nie mamy styczności z daną osobą? Pierwsze wrażenie jest zawsze najważniejsze. To jak nas postrzega klient musi odgrywać pierwsze skrzypce, czyli starajmy się utrzymać estetykę profilu. Zdjęcia nie muszą być wykonane w profesjonalnym studiu, z modelkami czy innymi efektami specjalnymi, ale starajmy się, aby dobór zdjęć był podobny lub jednolity. Jeśli macie problem z ułożeniem takich zdjęć albo nie jesteście pewni, przypominamy o tym, że w naszym cenniku również znajduje się pakiet dla firm. To idealna okazja dla osób początkujących, które potrzebują na początek kilka wskazówek.

4) Hashtagi + lokalizacja. Po raz kolejny musimy podkreślić, że jest to bardzo ważne, jeśli chodzi o prowadzenie kont na Instagramie. Dodanie kilku hashtagów oraz lokalizacji do posta może naprawdę zwiększyć zasięgi profilu nawet dwukrotnie, więc warto o tym nie zapominać przy dodawaniu następnego zdjęcia! 5) Współpraca z influencerami. Jeśli nasza firma lub konto będzie już na pewnym etapie rozwoju, warto pójść za śladami mody i poszukać chętnych osób do współpracy. Nie wiesz na czym to polega? Influencerzy to osoby, które mogą reklamować naszą markę. Pewnie obserwujemy takie profile lub spotkaliśmy się z nimi nie raz, ale nie do końca każdy wiedział o co chodzi. Chodzi o pewien rodzaj współpracy, gdzie wysyłając jakiś produkt danej osobie, ona na swoim profilu go reklamuje. Dla nas to jest duża korzyść, jeśli chodzi o pozyskiwanie klientów, a nie ponosimy dodatkowych kosztów za reklamę. Sprawdzony i szybki sposób!

Jeśli jesteście ciekawi innych wskazówek, chętnie wam pomożemy i podpowiemy jak zacząć, by zdobyć pierwszych klientów na Instagramie.


Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą promowania i obsługi profilów na instagramie (tutaj)


   Tagi: czy warto prowadzić instagrama firmy  blog firmowy na instagramie  profil firmy na instagramie  biznes na instagramie